“Η γλώσσα είναι κάτι περισσότερο από λέξεις!”
“Όραμά μας οι μαθητές να βγαίνουν από την τάξη ανεξάρτητοι, με γνώσεις κορυφαίου επιπέδου αλλά και ενδιαφέρον να συνεχίσουν την αναζήτηση της γνώσης και μετά το μάθημα.”
Αλλάζουμε τη δυναμική της τάξης
Καθώς το μάθημα είναι επικοινωνιακό, μιλάμε μόνο αγγλικά στην τάξη, άνετα και με ευχέρεια. Γνωρίζω μια γλώσσα σημαίνει ότι μπορώ να επικοινωνήσω στη γλώσσα αυτή και όχι μόνο να ξέρω απέξω τους κανόνες της.
Μαθαίνουμε εξειδικευμένο λεξιλόγιο, ενσωματώνουμε την λογοτεχνία στο μάθημά μας, αναλύουμε μεγάλα κείμενα και αποκτούμε στρατηγικές ανάγνωσης. Παράλληλα ενθαρρύνουμε την δημιουργική χρήση της γλώσσας μέσα από δραστηριότητες και ελεύθερη γραφή ώστε οι μαθητές μας να αποκτήσουν κριτική σκέψη.
Χρησιμοποιούμε την γλώσσα βιώνοντας κάθε θέμα που εξετάζουμε, δίνοντας στον μαθητή την δυνατότητα να επικοινωνήσει, να εξερευνήσει τον κόσμο, να ανακαλύψει και να αγαπήσει την ξένη γλώσσα. Ακολουθούμε τις αρχές της Σύγχρονης Παιδαγωγικής, πιστεύοντας ότι ο κάθε μαθητής έχει φωνή και προσωπικότητα. Σκεφτόμαστε, επικοινωνούμε και συνεργαζόμαστε μαζί τους μέσα στην κοινότητα της τάξης μας δημιουργικά και όχι στείρα.
Ανεβάζουμε τη διάθεση των μαθητών
Γνωρίζουμε ότι ο κάθε μαθητής έχει ξεχωριστές δυνατότητες και χαρίσματα τα οποία πρέπει να αναγνωρίζονται και να αξιοποιούνται κατά τη διαδικασία της μάθησης. Γι’ αυτό μαθαίνουμε να μιλάμε ελεύθερα, κάνουμε ερωτήσεις άφοβα, κάνουμε λάθη χωρίς ενοχή, μαθαίνουμε με χαρά, εξερευνούμε ποιοι είμαστε, ποιοι είναι οι άλλοι και πώς μπορούμε να συνδεθούμε μεταξύ μας.
Η ενδοσχολική αξιολόγηση του μαθητή δεν είναι “να πιαστούν οι αδιάβαστοι” αλλά να καταλάβει ο καθηγητής ποια μέρη της ύλης έχουν γίνει κατανοητά και ποια όχι. Το κάθε διαγώνισμα αξιολογεί τόσο τον μαθητή όσο και τον καθηγητή.
Οι εξετάσεις για την απόκτηση πιστοποιητικών είναι μία χρήσιμη ευκαιρία πιστοποίησης των γνώσεων, αλλά δεν είναι ο αυτοσκοπός. Αν ξέρω καλά μία γλώσσα, μπορώ εύκολα να πάρω και το πιστοποιητικό.
“Ο στόχος δεν είναι να μάθω να περνάω εξετάσεις,
αλλά να μάθω τη γλώσσα”